Dag 27- Min favoritplats

Jaa du, detta varierar ju från dag till dag och från stund till stund. Men ett ställe som jag älskar och som jag har älskat ända sedan jag gjorde om det är mitt rum. Det är verligen så fiiint och jag är jättenöjd med det! Och jag är extra stolt äver att jag har gjort allting själv.
 
Det jag har gjort är:
 
- Tagit isär min gamla garderob
- Tagit ur alla möbler, utom sängen som inte kommer ut genom dörren
- Tagit bort de gamla tapeterna
- Målat taket vitt två gånger
- Målat väggarna. Och man kan ju säga att det var detta som tog tid.
Såhär ser ju alla mina väggar ut i rummet. Jag började med att mäta upp hur stora varje rand skulle vara och sedan tejpade jag så att jag kunde måla det bruna. Sen så kunde jag tyvärr inte tejpa på det bruna när jag skulle måla det gröna och blåa, för då lossnade den bruna färgen. Därför fick jag måla för hand och därför är det inte så jätterakt där. Sedan gjorde jag en vägg i taget och fixade.
 
Mamma var snäll och hjälpte mig att måla listerna och gjorde så jag kunde måla lite bakom elementet. Sen var det bara att ta in de gamla mäblena, dock inte alla. Och man kan ju säga att detta var ett bra tillfälle för att rensa bland kläder och prylar.
 
Så just nu och sen typ i februari så har mitt rum varit min favoritplats :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0